شهر سرگرمی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


خطرناکترین شغل های جهان

آتش‌نشانان


خیلی‌ها فکر می‌کنند کار آتش‌نشانان خاموش کردن آتش است، ولی اگر یکی از نزدیکان شما این شغل را داشته باشد حتما به شما خواهد گفت که گاهی از درد رنج می‌برد. آتش‌نشانان به خاطر حرفه‌شان با حرارت زیاد آتش سر و کار دارند و ممکن است در ماموریت‌هایشان دچار سوختگی هم بشوند. درد جسمی در شغل آتش‌نشانی به همین جا ختم نمی‌شود. وقتی یک آتش‌نشان شیلنگ آب بزرگی را که آب با فشار از آن خارج می‌شود در دست می‌گیرد و به جنگ شعله‌های آتش می‌رود، فشار زیادی بر عضلات کمر و بازوانش وارد می‌شود. اغلب آتش‌نشانان باید از نردبان‌های بلند بالا بروند و همراه خود فردی را که در میان شعله‌های آتش گیر افتاده است را بر دوش خود حمل کنند و پایین بیاورند. در این میان اگر از ارتفاع زیاد سقوط کنند و آسیب جدی ببینند، باید از شغل خود انصراف بدهند و بازنشسته شوند البته اگر از این سانحه جان سالم بدر ببرند. از سوی دیگر شیفت‌های آتش‌نشانان بسیار طولانی است و مجبورند در تمام طول شب و گاهی دو روز پشت سر هم در ایستگاه‌های آتش‌نشانی بخوابند که تشک‌های نامناسب و تخت‌خواب‌های غیراستاندارد در استراحتگاه‌ آنها باعث بروز کمردرد خواهد شد. با این حال، آتش‌نشانان مردانی قوی و با اراده هستند که بدن‌شان را برای انجام هر کاری، در هر زمانی که به آنها ماموریت داده می شود، آماده می‌کنند.


خلبانان و مهندسین پرواز


خلبان شدن و پرواز بر فراز ابرها آرزوی خیلی از بچه‌هاست، ولی وقتی از دور به این حرفه نگاه می‌کنید، شاید از فشار کاری سنگینی که یک خلبان تحمل می‌کند، خبر نداشته باشید. گاهی ساعت‌ها پرواز و بیداری باعث بروز سردرد در خلبان می‌شود. گرچه پروازهای خلبانان برنامه نوشته شده‌ای دارد، ولی گاهی به دلایلی مانند اوضاع نامساعد جوی، لغزندگی باند و… پرواز به تاخیر می‌افتد و برنامه خواب و استراحت خلبانان را به هم می‌زند.
اگر شما یک خلبان باشید گاهی لازم است چند بار در طول روز هواپیمایتان را عوض کنید و کیف خود را همراهتان از یک هواپیما به هواپیمای دیگر ببرید که حمل این کیف سنگین در یک سمت بدن، به مرور زمان باعث آسیب ستون فقرات‌تان و بروز درد می شود. از سوی دیگر، ساعت‌های طولانی پرواز و در یک موقعیت ثابت نشستن یکی دیگر از دلایل بروز دردهای جسمی در خلبانان است. توجه به این دردها و رفع آنها در حرفه خلبانی مهم است، چون ممکن است تمرکز خلبان را به هم بزند و جان صدها مسافر را به خطر بیندازد.
ناگفته نماند که مهندسین پرواز نیز زمان بسیار زیادی را در معرض مواد شیمیایی هستند و نه فقط آنان بلکه خلبانان زمان زیادی در حین پرواز در کنار خطوط قوی برق به سر می برند که با چشم غیر مسلح نیز دیده می شود.


پلیس ها



بعد از خلبانی، پلیس شدن آرزوی بسیاری از پسر بچه‌هاست، ولی خیلی از این آرزوها در بزرگسالی با دیدن دشواری شغل پلیس‌ها به فراموشی سپرده می‌شود. در خیابان‌های شلوغ بین ماشین‌ها ساعت‌ها ایستادن و ترافیک را هدایت کردن و یا در تعقیب و گریز خلافکاران و جنایتکاران شرکت کردن، از این حرفه شغلی پُر استرس می‌سازد که این استرس هم بر جسم و هم بر فکر و روح پلیس‌ها وارد می‌شود. بسیاری از پلیس‌ها در هنگام انجام وظیفه زخمی می‌شوند و صدمه می‌بینند. ساعت‌های طولانی در اتومبیل پلیس نشستن و رانندگی کردن و یا سر چهارراه ایستادن باعث بروز کمردردهای مزمن در پلیس‌ها می‌شود.

 

شیشه پاک کن های آسمان خراش ها


شما باید قدرت بدنی بسیار بالایی داشته باشید تا بتوانید در دبی شیشه پاکن شوید. یکی از این کارگرها بدون کمربند ایمنی، بدون کلاه ایمنی و درحقیقت بدون هیچ وسیله ای کار می کند و تنها به فکر برق انداختن شیشه های ساختمان برای ساکنان آن است. این کارکنان در امارات هیچ اعتراضی به وضع کاری خود ندارند چون می دانند در صورت اعتراض کارگر دیگری استخدام می شود.


کارگران ساختمانی

 

به انواع فلزها و آهنهایی که در کنار این کارگران جمع شده است توجه کرده اید؟ به ویژه آن دسته ای که بر روی داربست ها قرار می گیرند. در واقع نباید این کارگران زیاد تکان بخورند تا با دقت و آرامش به کار خود مشغول باشند. لحظه ای فراموش کردن این مسئله، معادل سقوط آنان خواهد بود و اگر چنین شود امکان زنده ماندنشان بسیار کم است.
از آن گذشته ساعت‌های طولانی روی داربست‌های ساختمان های چند طبقه کار کردن، راه رفتن روی تیرآهن‌ها در ارتفاع چند متری و کار با بالابر‌های سنگین، سلامت جسمی کارگران را تهدید می کند. ولی بسیاری از کارگران بعد از وارد شدن آسیب جسمی، به دلیل ترس از بیکار شدن، از شکایت و گرفتن طول درمان از کارفرمایان خود صرف نظر می‌کنند و درمان اساسی انجام نمی‌دهند. از سوی دیگر، کار بدنی سخت و بارهای سنگین را بر دوش حمل کردن فشار زیادی را بر بدن، ستون فقرات و عضلات کارگران ساختمانی وارد می‌کند که طی سال‌ها باعث دردهای عضلانی اسکلتی زیادی خواهد شد.

به ادامه مطالب حتما سر بزنید!!!


ادامه مطلب
نويسنده: طاهر تاريخ: چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

SHAHRESARGARMY@YAHOO.COM

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

راههای جاویدان شدن

© All Rights Reserved to ahooramazda.LoxBlog.Com | Template By: شهر سرگرمی